Een nieuwe website bekend maken doe je zo

Wat ben je met een nieuwe website zonder bezoekers? Helemaal niets. Een lege site brengt geen geld in het laatje. Daarom moet je na de lancering je website bekend maken bij het grote publiek. Hoe je dat doet, lees je hieronder.

Google Ads campagne opstarten

Voor de aankondiging van een nieuwe website gaat er niets boven Google Ads. Door te adverteren in de zoekresultaten kies je zelf voor welke keywords jouw advertentie verschijnt. Deze keywords kunnen jouw merknaam en producten bevatten, maar evengoed termen gelinkt aan de noden van je doelgroep.

Het grote voordeel is dat je zelf de titel en omschrijving kiest. Eventueel voeg je ook nog ad extensions toe om jouw nieuwe site in de verf te zetten.

Persbericht lanceren

Heel wat bedrijven lanceren persberichten om hun nieuwe site aan te kondigen. Hoewel deze tactiek voor kleinere merken minder interessant is, kan het wel een meerwaarde zijn voor grotere brands.

Persberichten zullen niet alleen bezoekers opleveren, maar ook je positie in Google verbeteren via link building

Redirects instellen

Is jouw bedrijf van naam veranderd en lanceer je hiervoor een nieuwe website? Vergeet dan niet om redirects in te stellen. Dan gaan bezoekers automatisch van de oude site naar de nieuwe domein – iets wat nuttig is met het oog op zoekmachine optimalisatie.

PS: ook als de domeinnaam niet verandert is dit soort redirect mapping nodig.

Posten op sociale media

Maak je nieuwe website bekend door een bericht te posten op Facebook, Instagram, Linkedin… Op deze manier zijn bestaande volgers direct op de hoogte. En via de link in het bericht kunnen ze meteen het eindresultaat bekijken. 

Om nog meer mensen te bereiken, maak je een advertentie aan. Zorg er wel voor dat je targeting goed zit om geen budget te verspillen aan irrelevante impressies.

Klanten mailen

De lancering van een nieuwe site is het ideale excuus om je klanten te mailen. Vertel meer over de nieuwigheden en maak hen wegwijs in het aangepaste ontwerp. Zorg er wel voor dat deze communicatie GDPR-proof gebeurt.

E-mail handtekening aanpassen

Tegenwoordig heeft iedereen een stijlvolle handtekening onder zijn/haar e-mailberichten staan. Dat is de perfecte plek om de lancering van je nieuwe website te promoten. Bijvoorbeeld met een korte tekstlink of een opvallende afbeelding.

Offline promotie

Bij het bekendmaken van een nieuwe website denken we in de eerste plaats aan online kanalen. Maar een offline promotie werkt even goed. Vermeld bijvoorbeeld je nieuwe website in de huis-aan-huis folder. Of plaats een melding aan de kassa van de winkel. Je kan zelfs een sticker op camionettes en bedrijfswagens kleven. 

hulp nodig?

Jouw nieuwe website promoten?

Ik help jou graag verder. Neem contact op en maak een afspraak. Dan kijken we samen de mogelijkheden.