Een mobiele website is een must-have in 2019

November 2016 was een mijlpaal voor het mobiele web. Want die dag gebeurde er iets speciaal: voor het eerst gebruikte meer mensen een smartphone of tablet om op het web te surfen dan een desktop of laptop. Deze trend was al even aan de gang. Sinds 2009 stijgt het aantal mobiele gebruikers, ten nadele van desktopverkeer.

Read More

Het belang van een zoekwoorden analyse

Een zoekwoorden analyse of keyword research is een eerste belangrijke stap in de optimalisatie van een website. Door te begrijpen welke trefwoorden jouw doelgroep gebruikt, kan je hier optimaal op inspelen. Maar hoe gaat zo'n keyword onderzoek in zijn werk? En welke informatie kan je eruit halen? Alle antwoorden zijn hier te vinden.

Read More

Waarom ben ik niet te vinden in Google?

“Waarom wordt mijn website niet gevonden,” is een vraag die ik als freelance SEO maar al te vaak voorgeschoteld krijg. Heel wat mensen gaan op zoek naar hun eigen site maar beseffen al gauw dat ze niet te vinden zijn op Google. Dat is een probleem. Want indien jouw onderneming niet zichtbaar is, mis je een heleboel potentiële klanten.

Read More

Mijn favoriete SEO tools

Hoewel er tegenwoordig veel wordt ingezet op automatisatie, blijft zoekmachine optimalisatie voor een groot deel handenarbeid. Dat is natuurlijk heel tijdsintensief. Gelukkig zijn er enkele SEO tools op de markt om dit werk te verlichten. Dit zijn mijn favorieten:

Read More