Waarom ben ik niet te vinden in Google?

“Waarom wordt mijn website niet gevonden,” is een vraag die ik als freelance SEO maar al te vaak voorgeschoteld krijg. Heel wat mensen gaan op zoek naar hun eigen site maar beseffen al gauw dat ze niet te vinden zijn op Google. Dat is een probleem. Want indien jouw onderneming niet zichtbaar is, mis je een heleboel potentiële klanten.

Read More

Mijn favoriete SEO tools

Hoewel er tegenwoordig veel wordt ingezet op automatisatie, blijft zoekmachine optimalisatie voor een groot deel handenarbeid. Dat is natuurlijk heel tijdsintensief. Gelukkig zijn er enkele SEO tools op de markt om dit werk te verlichten. Dit zijn mijn favorieten:

Read More

SSL certificaten in België: een onderzoek

Veiligheid op het web krijgt meer aandacht dan ooit. De Vlaamse overheid lanceerde bijvoorbeeld een phishingtest die je uitdaagt om verdachte e-mails te identificeren. Ook Google doet haar duit in het zakje. Zij implementeerden een "niet veilig" melding in hun Chrome browser wanneer de bezochte website geen SSL certificaat heeft.

Read More

Zoekmachine optimalisatie voor WordPress

Wordpress is een gebruiksvriendelijk en flexibel systeem om websites te bouwen. Een groot voordeel van dit CMS is de mogelijkheid om zelf aanpassingen te doen; foto’s toevoegen, nieuwsberichten publiceren, teksten aanpassen … noem maar op. Out-of-the-box is WordPress vrij goed geoptimaliseerd voor zoekmachines. Vooral op technisch vlak. Maar er zijn nog enkele aanpassingen mogelijk die [...]

Read More

Gratis stockfoto’s voor jouw ontwerpen

Doorgaans bestaat een webpagina uit twee onderdelen: tekst en afbeeldingen. Voor de teksten kan je beroep doen op een copywriter, voor de afbeeldingen moet je een fotograaf inschakelen. Of toch niet? Er zijn namelijk miljoenen stockfoto’s verkrijgbaar. Dat zijn foto’s van mensen, objecten, planten, dieren en meer die tegen een kleine vergoeding te koop zijn. Stockfoto’s zijn doorgaans [...]

Read More

Een domeinnaam kiezen vanuit een SEO standpunt

De keuze van een domeinnaam is een belangrijke beslissing. Deze naam wordt namelijk het middelpunt van jouw communicatie – zowel online als offline. De domeinnaam komt in email handtekeningen, op folders, op visitekaartjes, in promovideo’s, enz. Bij de keuze van een domeinnaam zijn ook enkele SEO-aspecten van belang. Een overzicht:

Read More

Waarom elk bedrijf een blog nodig heeft

Een stijlvolle, gebruiksvriendelijke website is een must-have voor elke moderne onderneming. Het is immers jouw online visitekaartje. Maar tegenwoordig heeft ook elk bedrijf een blog nodig. Een bedrijfsblog kan immers helpen om jouw marketingdoelstellingen te behalen. Maar hoe start je met bloggen? Wat heb je nodig? En waarom is dit interessant? Lees verder voor het antwoord.

Read More

Een infographic maken: tips en voordelen

Infographics waren een echte rage enkele jaren geleden. Ze doken overal op. Hoewel er de laatste jaren minder infographics gepubliceerd worden, blijven ze toch een krachtig wapen in het arsenaal van een online marketeer. In dit artikel leer je alles over de voordelen van deze afbeeldingen. Ik geef jou ook enkele tips omtrent het ontwerp van infographics.

Read More