Blog

De online marketing blog van Fuseo met nieuwsberichten en handige tips over SEO, SEA en web design.

Wie een winkel uitbaadt is continu op zoek naar manieren om meer omzet te draaien. Dat geldt ook voor webshops. E-commerce bedrijven willen groeien door meer klanten aan te trekken en de opbrengst per klant te verhogen.
Zoekmachine marketing, zoekmachine optimalisatie, zoekmachine advertenties … na verloop van tijd zie je door de bomen het bos niet meer. Al deze termen lijken op elkaar. Maar toch verschillen ze. In dit artikel leer je wat zoekmachine marketing inhoudt en hoe je dit gebruikt voor jouw onderneming.
Als je wil dat jouw bedrijf online gevonden wordt door nieuwe klanten, moet je investeren in zoekmachine optimalisatie. Een SEO consultant kan hierbij helpen. Maar wat is SEO consultancy precies? Wat houdt dit in?
Niet elk onderneming heeft internationale ambities. Sommige zaakvoerders willen vooral lokaal gevonden worden in Google. Denk maar aan plaatselijke slagers, elektriciens en schoenenwinkels. SEO kan daarbij helpen. Maar ook Google Mijn Bedrijf is een goede manier om jouw lokale vindbaarheid te vergroten.
“Waarom wordt mijn website niet gevonden,” is een vraag die ik regelmatig krijg. Heel wat mensen gaan op zoek naar hun eigen site maar beseffen al gauw dat ze niet te vinden zijn op Google. Dat is een probleem. Indien je niet zichtbaar bent, mis je veel potentiële klanten.
Ben je bezig met zoekmachine optimalisatie of Google Ads campagnes? Dan heb je waarschijnlijk al gehoord van landingspagina’s. Maar wat zijn nu de voordelen ervan? En hoe kan je zo’n landingspagina optimaliseren? Hier lees je er alles over.
Veiligheid op het web krijgt meer aandacht dan ooit. De Vlaamse overheid lanceerde bijvoorbeeld een phishingtest die je uitdaagt om verdachte e-mails te identificeren. Ook Google doet haar duit in het zakje. Zij implementeerden een “niet veilig” melding in hun Chrome browser wanneer de bezochte website geen SSL-certificaat heeft.
De keuze van een domeinnaam is een belangrijke beslissing. Deze naam wordt namelijk het middelpunt van jouw communicatie – zowel online als offline. Bij de keuze van een domeinnaam zijn ook enkele SEO-aspecten van belang. Een overzicht.
Heel wat ondernemingen willen starten met online adverteren in Google Ads. Voordat ze hieraan beginnen, willen ze weten hoeveel Google Ads kost en waar de advertentie worden getoond. Hier vind je meer uitleg over de kostprijs en de positie van advertenties.