Content marketing als geheime wapen

Met behulp van content marketing bereik je nog meer mensen online en verhoogt de loyaliteit van bestaande klanten.

Leer meer of maak een afspraak om je project te bespreken.

Waarom content marketing aan belang wint

Als marketeers vechten we steeds meer voor de aandacht van consumenten. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Uit onderzoeken blijkt namelijk dat we steeds ongevoeliger worden voor reclameboodschappen. Bovendien waren er in 2015 meer dan 200 miljoen Adblock gebruikers, waardoor het effect van display advertising verkleint.

“In 2015 gebruikten ongeveer 200 miljoen mensen wereldwijd ad-blocking software.”

Dat is dus slecht nieuws voor adverteerders die op advertenties rekenen om hun boodschap te verspreiden.

Gelukkig zijn er marketingtechnieken die dit probleem omzeilen.

Content marketing is een van die oplossingen.

Via content marketing gaat men content publiceren die interessant is voor de doelgroep. Deze content kan verschillende vormen aannemen, gaande van eenvoudige artikels tot uitgebreide video’s. Het doel van deze techniek is om bezoekers op een ongedwongen manier te laten kennis maken met een onderneming. De focus ligt op communicatie in plaats van directe verkoop. Via content marketing verhoogt de top-of-mind awareness (TOMA) van het merk.

Wat maakt content marketing zo interessant?

Betere zichtbaarheid in de zoekresultaten
Verhoogt de top-of-mind awareness van je merk
Profileert je onderneming als expert
Goedkoper dan traditionele marketing
Verhoogt de klantenloyaliteit
Geneert extra leads en sales

Zo kan ik jou helpen

Wil je starten met content marketing? Of wil je jouw huidige inspanningen een boost geven? Ik help je met plezier bij het opstellen van een content marketing strategie, het schrijven van artikels en meer. Ontdek nu alle mogelijkheden:

Ontwikkeling content marketing strategie

Wat is het doel van jouw content marketing? Waarover ga je praten? Hoe komt een een content kalender tot stand? Welke tone-of-voice past het best bij jouw onderneming? Samen zorgen we voor het antwoord op al deze vragen tijdens de creatie van een content marketing strategie. Een goede strategie is immers de basis voor een succesvolle implementatie.

  • Plan van aanpak
  • Strategie om content marketing doelstellingen te bereiken
  • Wie, wat, waar, wanneer, hoe?

Schrijven van artikels

Gebruik je een bedrijfsblog als basis voor content marketing maar heb je geen tijd of inspiratie om deze op te vullen? Ik zorg voor leuke en interessante artikels. Onderzoek naar het onderwerp en copywriting zijn inbegrepen, eventueel aangevuld met extra’s zoals het aanleveren in HTML opmaak, de selectie van bijpassende afbeeldingen en input in een CMS. Je hoeft enkel nog op de publicatieknop te klikken. Simpel!

  • Professionele copywriting
  • Aangeleverd in tekstvorm, HTML of rechtstreeks in het CMS
  • Eventueel inclusief afbeeldingen

Creatieve content marketing

De publicatie van artikels is de meest eenvoudige content marketing techniek. Met een beetje creativiteit zijn er veel leukere toepassingen. Denk bijvoorbeeld aan infographics, interviews, video’s, quizzen, enz. Dit type content vraagt meer tijd, maar de ROI zal een pak hoger liggen.

  • Informatie in een creatieve format
  • Volledig volgens jouw huisstijl
  • Hogere ROI

Bespreek jouw project

Klaar voor de volgende stap? Maak een vrijblijvende afspraak om te bespreken wat Fuseo voor jou kan doen.

Veelgestelde vragen

Is B2B content marketing interessant?

Zeker en vast. Door regelmatig artikels te publiceren omtrent nieuwe trends, technische uitdagingen en meer profileer je jezelf als expert in een sector. Die expertise verlaagt de drempel voor potentiële klanten om met jouw onderneming in zee te gaan.

Hoeveel content moet ik publiceren?

Het korte antwoord: veel. Content marketing wordt namelijk voor verschillende doeleinden gebruikt. Het dient om nieuwe klanten aan te trekken en de loyaliteit van bestaande klanten te verhogen. Daarom zijn er diverse zoektermen om op in te spelen. Zelfs voor de meest saaie niches zijn er honderden mogelijke onderwerpen om over te schrijven. Maar houd dan wel rekening met de kwaliteit. Het is beter om 10 artikels van hoge kwaliteit te publiceren dan 100 artikels die weinig meerwaarde bieden.

Welke types content werken het best?

Bij veel mensen staat content marketing synoniem met blogs. Het is echter veel groter dan dat. Uit mijn ervaring blijkt dat creatieve formats, zoals infographics, ebooks, videos, … voor betere resultaten zorgen. Wie nog een stapje verder wil gaan, kan voor side products kiezen. Dat zijn tools die gelinkt zijn aan jouw product of dienst en meermaals een meerwaarde bieden.

Waarom zou ik content marketing uitbesteden?

Er zijn twee redenen om content marketing uit te besteden. Enerzijds door een gebrek aan tijd en kennis bij je eigen medewerkers. Content research, copywriting, SEO-aanpassingen… vragen enige ervaring en nemen heel wat tijd in beslag. Anderzijds biedt het een nieuw perspectief op jouw sector en onderneming. Kijk bijvoorbeeld naar General Mills: zij gebruikten externe content marketeers voor hun receptensite Tablespoon. Het blies nieuw leven in het merk. De onorthodoxe kijk van buitenstaanders is vaak onbetaalbaar.

Hoe snel zal ik resultaat zien?

Content marketing is geen overnight success. Het is een strategie op lange termijn. Het vraagt namelijk enige tijd voordat zoekmachines en externe partners de nieuwe content oppikken. Bovendien heeft – in de meeste gevallen – de hoeveelheid content een positief effect op het aantal leads. Voorzie dus minstens 6 maanden om de eerste resultaten te beoordelen.

Waar haal ik ideeën voor artikels?

Zelfs als content marketeer krijg ik geen nieuwe ideeën voor artikels in het midden van de nacht (hoewel het soms eens gebeurt). In plaats daarvan ga ik op onderzoek uit. Inspiratie haal ik uit keyword-onderzoeken, fora, customer support vragen, sociale media, brainstormsessies, enz. Eén ding is zeker: zelfs voor de meest saaie niches is er een overvloed aan onderwerpen.

Bespreek jouw project

Klaar voor de volgende stap? Maak een vrijblijvende afspraak om te bespreken wat Fuseo voor jou kan doen.