Fuseo helpt jouw bedrijf aan meer klanten via zoekmachine optimalisatie, Google Ads en web design.
- Gasbakstraat 24 2590 Berlaar
- 0472 52 66 11
- kevin@fuseo.be
Klanten geven Fuseo een 4,9 op 5
4.9/5
Ben je bezig met zoekmachine optimalisatie of Adwords campagnes? Dan heb je waarschijnlijk al gehoord van landingspagina’s. Maar wat zijn nu de voordelen ervan? En hoe kan je zo’n landingspagina optimaliseren? Hier lees je er alles over.
Een landingspagina of landing page is een pagina die inspeelt op een specifieke behoefte of zoekopdracht. Bezoekers komen rechtstreeks op deze pagina terecht via zoekmachines of advertenties.
Er zijn honderden landingspagina’s te vinden op het web. Kijk simpelweg eens naar jouw favoriete softwareproviders om wat inspiratie op te doen. Enkele van mijn favoriete landingspagina voorbeelden zijn: Unbounce Deze pagina heeft alles wat je van een landing page mag verwachten: een opvallende header, testimonials van klanten, een video die kort de belangrijkste functies uitlegt, duidelijke call-to-actions, enz. De hoge kwaliteit van dit voorbeeld is waarschijnlijk geen verrassing, want Unbounce is gespecialiseerd in conversieoptimalisatie via landingspagina’s.
Salesforce Salesforce is een CRM oplossing die wereldwijd bekend is. Om nieuwe Nederlandstalige klanten aan te trekken, ontwikkelden ze deze landingspagina. Ze geeft meer informatie over de voordelen van deze software, toont enkele awards en heeft een opvallende CTA (probeer het gratis).
Combell Een voorbeeldje van dichter bij huis. Combell is een hostingbedrijf dat ondermeer WordPress hosting aanbiedt. Hiervoor hebben ze een aparte pagina opgezet. Er worden verschillende methoden gebruikt om potentiële klanten te overtuigen, zoals promo’s, awards, een nadruk op de veiligheid van de service, een persoonlijke toets (profielfoto van Brecht Ryckaert), enz.
Landingspagina’s maken is geen exacte wetenschap. Er zijn tientallen elementen die bepalen of een bezoeker tot actie overgaat of niet. Denk bijvoorbeeld aan de structuur van de content, teksten, afbeeldingen, kleuren, buttons, enz. Daarom is het een goed idee om landingspagina’s continu te testen. Maak een tweede variant met een andere call-to-action of een andere aanpassing en meet de invloed op het conversiepercentage. Je zal merken dat zelf kleine aanpassingen een groot effect hebben. Wie meer wil weten over conversion rate optimization (CRO) kan deze guide lezen. Desalniettemin zijn er enkele best practices wanneer het op landingspagina ontwerp aankomt, zoals:
Heb je een paar landingspagina’s nodig voor jouw producten of diensten maar weet je niet goed waar te beginnen? Ik help jou graag verder. Contacteer mij om jouw plannen te bespreken.
Fuseo helpt jouw bedrijf aan meer klanten via zoekmachine optimalisatie, Google Ads en web design.