Fuseo helpt jouw bedrijf aan meer klanten via zoekmachine optimalisatie, Google Ads en web design.
- Gasbakstraat 24 2590 Berlaar
- 0472 52 66 11
- kevin@fuseo.be
Klanten geven Fuseo een 4,9 op 5
4.9/5
Plannen om een website te bouwen? Dan is het een goed idee om je te laten inspireren door enkele van de beste websites in je niche. Door hun ontwerp, copywriting, UI en UX onder de loep te nemen kan je jouw eigen website optimaliseren.
Of een website goed of slecht is, is vaak een persoonlijke mening. Toch zijn er enkele objectieve parameters om de beste websites te onderscheiden. Bijvoorbeeld:
Je mag de beste content ter wereld hebben; als pagina’s teveel tijd nodig hebben om te laden, zullen veel bezoekers afhaken voordat ze de inhoud bekijken.
Snelheid is dus een belangrijke parameter.
Heel wat mensen denken dat snelheid samenhangt met de hosting. Dat is slechts deels waar. Er zijn namelijk een heleboel technische optimalisaties om de laadsnelheid te verbeteren, zoals GZIP-compressie, lazy loading, async scripts…
Tip: test de laadsnelheid met gtmetrix.com en implementeer alle suggesties.
Desktops, laptops, smartphones, tablets… de beste websites zijn geoptimaliseerd voor alle toestellen. Aan de hand van een responsive design passen ze hun inhoud aan op basis van de schermgrootte.
Websites zonder een responsive design hebben vaak problemen op mobiele toestellen. Denk bijvoorbeeld aan onleesbare teksten door een te kleine fontgrootte of knoppen die je moeilijk kan aanklikken.
Het belang van een gebruiksvriendelijke user interface valt niet te onderschatten. Het ontwerp van knoppen, formulieren, navigatiemenu’s en andere elementen heeft namelijk een rechtstreeks invloed op je conversiepercentage. Kortom: een slechte UI kost geld.
De beste websites spenderen dan ook veel aandacht aan de optimalisatie van hun user interface. Dat gebeurt aan de hand enkele best practices en A/B tests. Deze blog van Hubspot zet je op weg.
Visuele hiërarchie is de ordening van elementen volgens hun belang. Dit gebeurt via afmetingen, kleuren, contrast, typografie en witruimte.
Een gebruiksvriendelijke website benut de visuele hiërarchie van een pagina om bezoekers naar de juiste informatie te sturen.
Heb je net een pak geld geïnvesteerd in de bouw van een sterke website? Dan wil je natuurlijk dat die gevonden wordt.
Een goede website is op inhoudelijk en technisch vlak geoptimaliseerd voor zoekmachines. Dat wil zeggen dat de inhoud inspeelt op relevante zoektermen van de doelgroep en hun intentie, terwijl de code zo is opgebouwd dat het crawl-, render- en indexatieproces zo vlot mogelijk verloopt.
Elke zoekopdracht is gekoppeld aan een intentie. Naast informatieve zoekopdrachten (bv. ‘inspiratie kinderkamer’) zijn er ook zoektermen met een commerciële intentie (bv. ‘warmtepomp prijzen’).
Wil je de beste website ter wereld bouwen? Dan pas je de content aan op deze intentie. Bij de zoekterm ‘inspiratie kinderkamer’ wil men ongetwijfeld foto’s zien om ideetjes op te doen. En wie op zoek gaat naar de prijzen van warmtepomp wil op zijn minst richtprijzen zien.
Denk dus goed na over wat de bezoeker wil, en stem de pagina hierop af.
De beste websites stralen vertrouwen uit. Ze geven bezoekers een veilig gevoel, zodat ze met een gerust hart een product kunnen kopen of een offerte kunnen aanvragen.
Dit vertrouwen ontstaat door verschillende zaken:
Fuseo helpt jouw bedrijf aan meer klanten via zoekmachine optimalisatie, Google Ads en web design.