Case study: Gero Wonen

Door een mix van oplossingen werd de online zichtbaarheid van meubelwinkel Gero Wonen verbeterd.

Over Gero Wonen

Met meer dan 15 afdelingen meubelen en accessoires mag Gero Wonen zich terecht een woonspecialist noemen. Bij deze meubelzaak vind je alles voor een complete inrichting onder hetzelfde dak. Voor elke ruimte in huis zijn er talloze mogelijkheden – in welke stijl dan ook. Woonkamers, slaapkamers, eetkamers, bureau’s, kinderkamers … er is voor ieder wat wils.

Gero Wonen heeft een toonzaal op de Aarschotsesteenweg nummer 151 in Lier (provincie Antwerpen). Je kan ze ook online terugvinden op gerowonen.be.

Doelstellingen

Op het vlak van offline branding staat Gero Wonen al erg sterk. Nochtans wou men ook online zijn stempel drukken. De online merkbekendheid moest omhoog en ook het aantal bezoekers op de website moest stijgen. Kortom: men wou Gero Wonen digitaal op de kaart zetten. Dit is een serieuze uitdaging gezien het grote aantal spelers in de sector. We moeten niet alleen tegen (inter)nationale merken concurreren, maar ook tegen lokale meubelzaken.

Om in die opzet te slagen, werd er een mix van oplossingen samengesteld.

Plan van aanpak

Zoekmachine optimalisatie

De website werd op inhoudelijk en technisch vlak geoptimaliseerd om hoger in Google te verschijnen. Daarnaast werd er aan link building gedaan. Link building verhoogt de concurrentiekracht, wat voor een betere positie zorgt.

Google Adwords

Om de doelgroep rechtstreeks te bereiken (mensen die op zoek zijn naar nieuwe meubelen), werd een Google Adwords campagne opgestart die gericht is op algemene zoektermen en branded keywords.

Content marketing

Als onderdeel van zoekmachine optimalisatie helpt content marketing om nieuwe zoektermen aan te spreken. Daarnaast worden de artikels gebruikt op sociale media en in nieuwsbrieven.

Nieuwsbrieven

Dankzij een maandelijkse nieuwsbrief zijn klanten op de hoogte van de nieuwste acties. Het zet hen tevens aan om een bezoek te brengen aan de winkel.

Resultaten

Deze aanpak heeft haar effect niet gemist:

Meer bezoekers

Dankzij bovenstaande strategie ging het aantal website bezoekers in 2015 met 45% omhoog ten opzichte van 2014. Ook het aantal paginaweergaven steeg met bijna een kwart. Goed om te weten is dat de overgrote meerderheid van de bezoekers via zoekmachines de website ontdekt. De Adwords campagnes vormen een leuke aanvulling, maar het bezoekersvolume is niet afhankelijk van deze betalende advertenties.

Betere vindbaarheid

Via de Google Adwords campagnes stijgt de vindbaarheid van Gero Wonen –en dus ook de merkbekenheid. Daarnaast helpen de inhoudelijke optimalisatie en content marketing om nieuwe mensen te bereiken. Er zijn immers meer pagina’s van Gero Wonen in Google’s index te vinden, waardoor de website vaker opduikt in de zoekresultaten.

Meer terugkerende klanten

Nieuwsbrieven werden ingezet om bestaande klanten te ‘prikkelen’. Via promoties en inspirerende artikels werden ze aangemaand om een bezoek te brengen aan de toonzaal. Met succes. Email marketing zorgt voor meer terugkerende klanten.

Bespreek jouw project

Klaar voor de volgende stap? Maak een vrijblijvende afspraak om te bespreken wat Fuseo voor jou kan doen.