Case study: dmlights

Content marketing in al haar vormen: Fuseo voorziet de blog van dmlights van artikels, interviews, infographics en meer.

Een bedrijfsblog, en wat nu?

In 2012 werd de dmlights blog opgericht. Het doel was simpel: klanten inspireren en hen op de hoogte houden van de laatste nieuwtjes in de verlichtingswereld. Daarnaast worden er regelmatig artikels gepubliceerd over de geschiedenis van het bedrijf en lanceringen van nieuwe designmerken.

So far, so good.

Maar dmlights besefte al snel dat deze content marketing heel wat tijd in beslag neemt. Andere taken liepen achterstand op, wat natuurlijk niet ideaal was.

Daarom werd Fuseo ingeschakeld. In samenwerking met de marketeers van dmlights schrijf ik artikels over allerhande onderwerpen. Dat kan een blog omtrent hanglampen zijn, maar evengoed een interview met een bekende ontwerper.

Ondertussen telt de dmlights blog meer dan 300 artikels. Deze content wordt voor diverse doeleinden gebruikt. Ze dient bijvoorbeeld als brandstof voor sociale media. Maar ook op het vlak van zoekmachine optimalisatie zijn deze artikels een meerwaarde. Het laat dmlights toe in te spelen op meer zoektermen – zelfs als die op het eerste zich geen verband hebben met verlichting.

Creatieve content marketing

Eenvoudige artikels zijn de meest gebruikte vorm van content marketing. Dat is nogal logisch, omdat ze relatief snel klaar zijn. Toch is dit slechts het tipje van de ijsberg. Content marketing biedt veel meer mogelijkheden.

Daarom kiezen we bij dmlights voor een andere aanpak.

Klassieke blogs worden afgewisseld met creatieve formats. Enkele voorbeelden:

Zulke artikels vormen een mooie afwisseling voor lezers. Bovendien maken ze link building – om de concurrentiekracht van dmlights in de zoekresulaten te verhogen – veel makkelijker.

Bespreek jouw project

Klaar voor de volgende stap? Maak een vrijblijvende afspraak om te bespreken wat Fuseo voor jou kan doen.