Case study: CheapTickets.be

Consumenten zoeken op verschillende manieren naar vliegtickets: op basis van bestemmingen, landen, luchtvaartmaatschappijen en meer. Via SEO copywriting werd er ingespeeld op deze zoekopdrachten.

Services: SEO copywriting

Over CheapTickets.be

CheapTickets.be is een onafhankelijke aanbieder en prijsvergelijker van vliegtarieven van alle verschillende luchtvaartmaatschappijen. Naast de reguliere lijnvluchten tonen ze ook de low-cost-maatschappijen in één overzicht. Zo krijg je meteen een duidelijk beeld van welke maatschappij je het goedkoopst naar jouw bestemming brengt.

Doelstellingen

CheapTickets.be heeft honderden pagina’s. Ze hebben namelijk voor elke zoekopdracht een aparte landingspagina. Dan denk je waarschijnlijk in de eerste plaats aan bestemmingen, zoals Londen, Barcelona en Tokio. Klopt, maar consumenten zoeken ook op andere manieren. Men wil bijvoorbeeld goedkope vliegtickets van Brussels Airlines, een vlucht naar een bepaald land of een specifieke route. CheapTickets.be speelt hierop in.

SEO copywriting

Al deze landingspagina’s zagen er nogal kaal uit. Er stond een groot zoekveld en meer niet. Hoog tijd dus om het ontwerp aan te kleden met tekst.

Een keyword onderzoek vormt de basis voor deze copywriting. Via dit onderzoek wisten we welke termen belangrijk waren voor onze doelgroep. Het bepaalt niet alleen de structuur van de pagina’s, maar ook de inhoud.

Elke landingspagina kreeg een flinke dosis tekst. Hierin werd slim gebruik gemaakt van zoekwoorden en afgeleide termen. Dat geeft de rangschikking van CheapTickets.be een boost. SEO copywriting zorgt dus voor meer bezoekers en meer inkomsten.

Natuurlijk werd het menselijk aspect niet uit het oog verloren. Want bezoekers komen op de eerste plaats. Inhoudelijk zitten de nieuwe teksten boordevol interessante informatie en inspiratie. Zo werd het nuttige aan het aangename gekoppeld.

Bespreek jouw project

Klaar voor de volgende stap? Maak een vrijblijvende afspraak om te bespreken wat Fuseo voor jou kan doen.